دیوارسبز|دیوارسبزطبیعی|دیوار سبز|مهندس آقاخانی۰۹۱۲۳۳۴۹۴۲۰|فروش اینترنتی دیوارسبزمصنوعی |قیمت دیوارسبز|دیوارسبزهیدروپونیک|دیوارسبزکابلی|دیوارسبزمصنوعی|دیوارسبزفلاورباکسی

دیوارسبز|دیوارسبزطبیعی|دیوار سبز|مهندس آقاخانی۰۹۱۲۳۳۴۹۴۲۰|فروش اینترنتی دیوارسبزمصنوعی |قیمت دیوارسبز|دیوارسبزهیدروپونیک|دیوارسبزکابلی|دیوارسبزمصنوعی|دیوارسبزفلاورباکسی

دیوارسبز طبیعی | اضافه شده در تاریخ : 1399/02/28 | تعداد بازدید : 1868

دیوار 

دیوارhttp://Www.sohadesign.ir سبز  یکی از اصطلاحات ای است که به تازگی و در سالهای اخیر مورد توجه قرار گرفته است. افزایش فضای ساخت و ساز شهری سبب شده تا کمبود فضای سبز در شهرهای بزرگ به خوبی احساس شود. در این میان مهندسین شهرسازی با پدید آوردن مفاهیمی همچون دیوار سبز و بام سبز یا روف گاردن سعی در پر کردن خلأ کمبود سرانه فضای سبز در شهرهای بزرگ را داشتند.

دیوار های  سبز و روف گاردن یکی از مفاهیمی است با این که به تازگی مورد توجه در زندگی شهرنشینی قرار گرفته است.اما دیوار سبز از قدمت بسیار طولانی برخوردار است. به طوری که در طول تاریخ گذشتگان ما در معماری زندگی خویش از دیوار سبز به معنای امروزی استفاده می کردند. با قطعیت می توان بیان داشت که مفهوم دیوار سبز و استفاده از گیاهان در ساختمان به طور عمده در تاریخ گذشته بشر وجود داشته است.

حال آن که در هیاهوی زندگی امروزی و زندگی شهرنشینی در شهرهای بزرگ استفاده از دیوارها سبز (گرین وال) در برج های بزرگ و سازه های عظیم و غول پیکر استفاده می شود.بدون آنکه ریشه دقیقی برای استفاده از دیوار های سبز در دنیا ذکر شده باشد.


تاریخچه دیوار سبز


 تلفیق معماری و طبیعت را نمی توانی یک مفهوم جدید در دنیای امروز دانست. ریشه تاریخی در تاریخ زندگانی بشر دارد. طوری که در دو هزار و صد سال قبل از میلاد دیوارهای زیگورات با استفاده از بوته و گل پوشیده شده بود که نوعی از دیوار سبز بوده است.

همانطور که اشاره شد. طور دقیق می‌توان بیان کرد که در کدام دوره تاریخی استفاده از دیوار های سبز یا روف گاردن مرسوم بوده است.کدام یک از تمدن ها اولین مخترع دیوار سبز بوده اند. آنچه از تحقیقات تاریخی به دست آمده است نشان دهنده آن است که مفهوم امروزی دیوار های سبز و روف گاردن را می توان در تمدن بابل جستجو نمود. منابع مختلف تاریخی ذکر کرده اند که تمدن بابل و شهر بابل در گذشته دارای باغ‌های بالاتر از سطح زمین بوده است. اصطلاح بالاتر از سطح زمین را می ‌توان به باغچه ها و یا پشت بام ها و حتی بالکن های ساختمان های آن دوره اختصاص داد. همانطور که در تصاویر مختلفی از شهر بابل در کتاب مختلف و موثر تاریخی ذکر شده است این شهر نخستین شهری بوده که از دیوار های سبز به معنای امروزی بهره‌مند بوده است.

معماری شهر بابل به گونه‌ای بوده است که ساختمان های چند طبقه در زمان گذشته ساخته شده. به وسیله گیاهان پوشیده شده بودند و این شهر را به شهر باغ های پلکانی معروف کرده بود. استفاده از دیوار سبز و روف گاردن و بام سبز با یکدیگر موجب پدید آمدن چنین شهری شده بود


دیوار سبز در دنیای امروز


در وضعیت کنونی زندگی انسانها و دیوارهای  سبز و ساختمان های سبز مفهوم جدیدی پیدا کردند. البته هرچند نسبت به گذشته این مفهوم ثابت بوده است.  معماران و شهرسازان و همچنین مهندسین عمران در صنایع و دانشگاهها سعی دارند تا بتوانند مفهوم دیوار سبز را در شهرهای شلوغ و پرهیاهو امروزی پیاده سازی کنند. ایده استفاده از گیاهان در جوامع شهری به هر روش ممکن گامی در جهت استفاده از دیوار  می باشد . مفهوم دیوار سبز طرفداران ویژه خاص خود را در دنیای امروز پیدا کرده است. مورد توجه بسیاری از شرکت های بزرگ صنعتی ساختمانی و همچنین شرکت های ارائه دهنده دکوراسیون داخلی قرار گرفته است. به طور کلی تعریف و کاملی از دیوار های  سبز وجود ندارد اما می توان هر اقدامی که موجب شود گیاهان و درختان در زندگی شهری مورد استفاده قرار گیرند و تأثیرات منفی زندگی بشر در محیط زیست را کاهش دهند گامی بلند در جهت استفاده از دیوارهای سبز دانست.

به طور کلی استفاده از دیوار سبز و به طور کلی استفاده از دیوار سبز و گیاهان در زندگی شهری موجب می‌شود تا تأثیرات بد و منفی زندگی بشر بر اکوسیستم جهانی و محیط زیست کاهش پیدا کرده است.به توان تاثیرات بهتری بر این سیستم ها گذاشت.


دیوار سبز


انواع دیوار سبز

دیوارهای  سبز در زندگی امروزه بشر به حالات مختلفی ساخته می شود. به طور کلی دیوار های سبز به طبیعی و صنعتی ساخته می شود. البته باید توجه شود که دو روش یاد شده کلی می باشد و در مواردی استثنائات نیز وجود دارد. 

از انواع دیوار سبز طبیعی که نام برده شود می‌توان به گیاهان بالارونده اشاره کرد .به طور سنتی در باغها و باغچه ها و محوطه های خانه های قدیمی کاشته می شد. با هدایت این گیاهان به سمت دیوار و رشد این گیاه در دل خاک و زمین موجب سرسبز شدن دیوار می گشت. استفاده از این روش هرچند ساده و آسان به نظر می‌رسید اما در عمل دارای مشکلاتی بود که باعث می شد در سالیان متمادی موجب بروز مشکلاتی گردد از جمله مشکلات این نوع دیوار های سبز می توان به رشد کردن برخی از جانوران موذی مابین درخت و دیوار، ترک خوردن دیوار و نمای خارجی، آسیب رسیدن به سنگ نما و همچنین نمای خارجی ساختمان و.... اشاره نمود. البته در کنار موارد ذکر شده باید این را هم گفت که استفاده از دیوار سبز طبیعی به این مدل خیلی ساده میباشد به طوری که با کاشت گیاهان مخصوص می توان دیوار سبز زیبا پدید اورد.


دیوار سبز صنعتی


دیوار سبز صنعتی نیز گونه دیگر از دیوار های سبز می‌باشد که ایده اصلی آن همان دیوار سبز سنتی است. با این تفاوت که در استفاده و اجرای دیوارهای سبز صنعتی از برخی از ابزار آلات صنعتی جهت تسهیل رشد گیاه و همچنین جلوگیری از آسیب رسیدن به  ساختمان استفاده شده است. برای اجرای دیوارهای سبز صنعتی در این روش از داربست های مدولار، سازه شبکه ای، سیستم های کابلی و.... جهت پیاده سازی دیوار سبز صنعتی استفاده شده است.


انواع دیوار سبز صنعتی


همانطور که اشاره شد استفاده از ابزار آلات صنعتی در اجرای دیوارهای  سبز باعث می شود.بتوان به آسیب کمتری به ساختمان وارد نمود. همچنین بهره‌گیری از ابزار آلات صنعتی در اجرای دیوار سبز می‌تواند منجر به بهتر شدن خروجی حاصل از فرایند دیوار سبز شود. 


دیوار سبز با استفاده از داربست مدولار 

در این نوع از پیاده سازی دیوار سبز از یک نوع شبکه دارو بست استفاده می شود که این نو شبکه اغلب در محیط خارجی ساخت می شود و با استفاده از نگهدارنده به دیوار وصل می شود که موج می‌شود گیاه بر روی این میله ها رشد کنند و از آسیب به محیط جلوگیری نماید. از جمله معایب این روش را می توان عدم اجرایی شدن این سیستم در متراژ بزرگ دانست.


دیوار سبز هیدروپونیک

این نوع از دیوارهای  سبز یکی از دیوارهای سبز بسیار نوین می باشد و ایده اصلی آن حذف خاک از دیوار سبز است به طوری که تمامی مواد مغذی مورد نیاز   گیاه در این نوع از دیوار سبز توسط آب تامین می‌شود و دارای یک سیستم اتوماتیک بسیار پیشرفته است که مواد مورد نیاز گیاه را در زمان‌های مشخص توسط آب در کانال هایی ارسال می نماید.


دیوار سبز پلیمری

این نوع از دیوار سبز یکی از روش های در کشور ما بسیار مرسوم است. در این نوع از روش یک قالب پلیمری مانند گلدان ها بر روی دیوار نصب می گردد و موجب می شود گیاه با رویش و مرشد خود دیواری بسیار زیبا را پدید آورد.


دیوار سبز با سیستم های کابلی

در این نوع از اجرای سیستم دیوار سبز  سیم های ضد زنگ که شبکه ای از توری را به وجود می آورد با توجه وسعت ساختمان و همچنین نوع گیاه به کار رفته در آن ساختمان در فاصله مناسب از دیوار قرار گرفته و موجب میشود که سطح سبز تحت عمل دیوار سبز نمایان شود.


نحوه اجرای دیوار سبز

همانطور که اشاره شد دیوارهای سبز دارای دو نوع صنعتی و سنتی میباشد. برای استفاده و اجرای دیوار سبز سنتی احتیاج به هیچ گونه نیروی خارجی نمی‌باشد فقط کافیست تا فضای رشد گیاه در زمین فراهم آورده شود و با توجه به منطقه آب و هوایی یک گیاه مخصوص و مناسب برای رشد در آن زمین کاشته شود. البته رعایت نکاتی همچون فضای مناسب و زیاد برای رشد عدم تراکم بسیار زیاد خاک. و... می‌توانند به رشد سریعتر و بهتر دیوارهای سبز کمک نماید

برای پیاده سازی و استفاده از دیوار سبز صنعتی احتیاج به شرکت‌های ارائه دهنده خدمات دیوار سبز می‌باشد. شرکت های ارائه دهنده خدمات دیوار های سبز با استفاده از تجربه بالای خود در به کارگیری و اجرای دیوارهای سبز خارجی همچنین به کارگیری دیوار سبز داخلی در مکانهای همانند لابی،اتاق جلسات،بیمارستان ها و ... می‌تواند فضایی بسیار زیبا برای انواع سازه‌های ساختمانی فراهم آورند.

برای بکارگیری دیوارهای  سبز در پارکینگ ها هتل ها رستوران ها کافه ها ویلاها ساختمان ها و ... هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و شرکت های ارائه دهنده ی خدمات دیوار سبز با تنوع خدمات ارائه دهنده می‌توانند طیف وسیعی از انواع مفاهیم دیوار سبز را برای مخاطبین خویش پدید آورد.


دیوار سبز و دکوراسیون

استفاده از دیوار سبز در ساختمان ها فقط منحصر به نمای خارجی ساختمان می باشد. گستردگی اجرای دیوار سبز سبب  شده است تا بتوان از این صنعت تازه به میان آمده بهترین استفاده را برد و در تمامی محیط ها از قبیل محیط های اداری، خانگی، سازمانی، صنعتی و... به نحو احسن استفاده کرد که با ترکیب این صنعت و ساخت انواع ابنما دیواری می توان  جلوه بصری محیط را چند صدان نمود.

دیوارهای سبز داخلی می‌توانند در ابعاد کوچکی مانند ۵۰ در ۵۰ سانتیمتر مورد استفاده قرار گیرند و در کنار دیگر المان های زیبایی بصری که توسط شرکتهای ارائه دهنده ی خدمات دکوراسیون زیبایی محیط را دو چندان کنند. به طور کلی برای استفاده از دیوار های سبز می توان در وسعت زیاد یا بسیار کوچک بره مند شد. به‌طورکلی بهر مردن از تجارب شرکتهای ارائه دهنده این خدمات دکوراسیون می‌تواند باعث شود که تلفیق انواع هنر و صنعت موجبات زیبایی بصری محیط و سازه  را فراهم آورد. 

در این میان مفاهیم جدیدی همچون روف گاردن، طراحی و اجرای انواع آبنما و فواره نیز با تلفیق انواع هنر های صنعتی و سنتی می‌توانند سبب شود تا زیبایی بصری محیط به شدت افزایش یافته و بتوانند صدمات ناشی از زندگی شهرنشینی و ماشینی را به حداقل برساند.استفاده از تجربه شرکت‌های ارائه دهنده خدمات دکوراسیون و مشاوره گرفتن از این نوع شرکتها قبل از اجرای هر کار یکی از ضروری ترین مراحل انجام این نوع پروژه به نظر می‌رسد چرا که با مشورت و انتخاب بهترین مدل های روز می توان زیباترین محیط های شهری را با استفاده از اصل طبیعت اراست.



کلمات کلیدی :
دیوارسبز،دیوارسبزطبیعی،دیوارسبزمصنوعی، دیوار ، بازسازی، محوطه سازی، گرین وال،قیمت دیوارسبز،قیمت دیوارسبز مصنوعی، فروش دیوارسبز، خرید دیوارسبز،فلاورباکس،خریدفلاورباکس